Landelijke zomercampagne Rotterdam Partners gestart: ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’

15-07-20

29 september 20020- Onderstaand bericht is een eerder gepubliceerd nieuwsbericht over de campagne ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’  Vanwege de ontwikkelingen rond de Covid-19 pandemie en de aangepaste richtlijnen is deze campagne inmiddels stopgezet.

De campagne ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ is officieel van start gegaan. Met deze campagne laat Rotterdam Partners zien hoe de bezoeker uit eigen land deze zomer de ruimtelijke Maasstad zélf én op een veilige afstand kan beleven. De nuchtere Rotterdamse mentaliteit staat hierbij centraal. Niet lullen maar poetsen. Geen woorden maar daden. Oftewel: Ga Gewoon Zelf.

Speciaal voor deze campagne toont een aantal Rotterdamse stadsambassadeurs de stad om de bezoekers te inspireren zelf ook te gaan kijken. Rapper Winne, Cécile en Rosa van streetwear brand ‘Too Cute to Kill’, (tv-)koks Job en Perry, radio-DJ/verslaggever/presentatrice Shay Kreuger, bioloog en directeur van het Natuurhistorisch Museum Rotterdam Kees Moeliker en ondernemer/woordkunstenaar Y.M.P. laten allemaal een bijzonder stukje van Rotterdam zien, poserend naast metersgrote GA GEWOON ZELF – letters. De ruimte die de letters innemen staan symbool voor de ruimtelijkheid van de stad.

Rotterdamse eigenschappen

De COVID-19 crisis en de bijbehorende maatregelen hebben een enorme impact op iedereen, ook op Rotterdam. Wethouder Kasmi (Onderwijs, Cultuur en Toerisme): ‘Met name de vrijetijdsindustrie heeft het momenteel zwaar te verduren en juist daarom is het nu zo ontzettend belangrijk om te laten zien én ervaren wat Rotterdam en de regio te bieden hebben. Wij nodigen iedereen deze zomer van harte uit voor een bezoek aan onze mooie en veelzijdige stad.’

Voor de invulling van de zomercampagne is gekeken naar typisch Rotterdamse eigenschappen die aansluiten bij een ‘anderhalve meter’ samenleving. Dat heeft geresulteerd in een zeer cross-cultureel aanbod waarbij onder andere de kunst in de buitenruimte, de natuur in en rondom de stad, de onderscheidende bouwwerken en de diverse mogelijkheden op het water centraal staan. Daarnaast is er gekozen voor een breed pakket aan uitingen, zowel online als offline. Onder meer billboards, social video’s, online banners en takeovers en een speciale GA GEWOON ZELF – landingspagina vertellen iets over het ruimtelijke en diverse zomeraanbod in Rotterdam. Wél blokkeren op alle uitingen de campagneletters expres de afbeeldingen van het aanbod. Om ondernemers in de stad de mogelijkheid te bieden bij de campagne aan te haken, is er een GA GEWOON ZELF-toolkit ontwikkeld.

Speciale City Map en zomertours

Met de GA GEWOON ZELF – City Map kan de bezoeker deze zomer nog gemakkelijker zelf en met genoeg ruimte vijf uiteenlopende gebieden van de stad ontdekken, waaronder de Kop van Zuid & Katendrecht, MaHo & Hoogkwartier en M4H & Historisch Delfshaven. Van culinaire hotspots en kades vol ouderwetse gezelligheid tot kunst in de buitenruimte en groene oases in de stad: er is voor iedereen iets te doen. De City Map is onder andere verkrijgbaar bij Rotterdam Tourist Information en daarnaast ook digitaal beschikbaar.

Gedurende de zomerperiode worden er vijf verschillende GA GEWOON ZELF – zomertours aangeboden. De Rotterdam Tours, UrbanGuides, Inside Rotterdam, Bike & Bite en Rotterdam Tour Mates laten de bezoeker allemaal een ander stukje van de stad zien. Zo kan er gefietst worden tussen industrieel erfgoed en imposante sculpturen, laat een architectuurkenner je het voormalig havengebied zien en is het mogelijk om te genieten van een borrel en een bite op een ‘dakakker’.


Foto header: Wim de Kam

Mijn favoriete venues (0)