Onze afdelingen

Rotterdam Partners

Samen met de stad werken wij dagelijks met veel trots, plezier en inzet aan het succes van Rotterdam. Onze expertise is gebundeld in een aantal afdelingen, ieder met een eigen focus in dienstverlening en doelgroepen. Maar allen met een gemeenschappelijk doel: het vooruit helpen van Rotterdam.

Netwerken, Marketing & Communicatie

De afdeling Netwerken, Marketing & Communicatie (NMC) richt zich op het positief beïnvloeden van de beeldvorming over Rotterdam in binnen- en buitenland. De afdeling doet dit via doelgroepgerichte, offline en online marketing en communicatie, en door het faciliteren en verbinden van mensen, organisaties en netwerken. Zo bereikt zij in én samen met de stad meer dan afzonderlijk. Naast het ontwikkelen en inzetten van eigen middelen en campagnes en het organiseren van evenementen en (netwerk)bijeenkomsten, spelen een proactief mediabeleid, Joint Marketing en City Branding hierbij een belangrijke rol. Dit laatste gebeurt veelal in het kader van Rotterdam Make It Happen en met behulp van de online Rotterdam Branding Toolkit.

International Trade & Investment

Het naar de stad en de regio Rotterdam halen van internationale bedrijven en investeringen en het verder versterken van het Rotterdamse ondernemersklimaat. Dat is waar de afdeling International Trade & Investment (IT&I) zich dagelijks op richt. De afdeling dient als one-stopshop en biedt een ‘Red Carpet Treatment’ met informatie en diensten voor internationale ondernemers en medewerkers (expats). Locatiekeuze, fact finding missions, introducties bij relevante netwerken en hulp op gebieden als belastingen, zorg, vergunningen en wet- en regelgeving behoren tot de dienstverlening van IT&I. Het Rotterdam Expat Centre -onderdeel van IT&I- richt zich volledig op de ondersteuning van expats, ofwel internationale (kennis)medewerkers die naar Rotterdam komen.

Convention Bureau & Tourism Board

Het naar de stad halen van grote, internationale (wetenschappelijke) congressen en corporate events, en het stimuleren van toerisme behoort tot de kerntaken van het Convention Bureau en Tourism Board (CVB&TB). De afdeling is verantwoordelijk voor het benaderen van evenementenorganisatoren, het uitvoeren van site-inspecties voor potentiële klanten, het samenstellen van bidboeken en het interesseren van intermediairs om Rotterdam in het toeristisch aanbod op te nemen. Het Convention Bureau (CVB) richt zich met onafhankelijke, kosteloze informatie en diensten op (potentiële) organisatoren en intermediairs, en koppelt hen aan locaties en dienstverleners in de stad. Het CVB regelt onder meer site inspecties, ondersteuning bij het maken van bidbooks, toegang tot de juiste netwerken en partners en informatie over sponsoring, regelgeving en mogelijkheden voor
sociale programma’s in de stad. Het Tourism Board richt zich (o.m. via gerichte campagnes) op de (inter)nationale toerist. Hiertoe zijn intermediairs uit de reisindustrie en lokale partners de belangrijkste contacten.

Hospitality

De afdeling Hospitality staat garant voor een gastvrij welkom in de stad Rotterdam voor bezoekers, bewoners en dienstverleners. De Rotterdam Tourist Information (RTI) in Rotterdam Centraal en het Schielandshuis (aan de Coolsingel) zijn de primaire locaties van waaruit informatie wordt aangeboden over het toeristische aanbod in de stad. De winkels op dezelfde locaties bieden producten uit Rotterdam en Nederland. De afdeling Hospitality heeft ook een mobiele informatievoorziening die kan worden ingezet op plekken in de stad, bijvoorbeeld bij grotere festivals en evenementen.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over onze afdelingen of heeft u een vraag? Neem contact met ons op.

Mijn favoriete venues (0)