Rotterdam introduceert de do-rist

Rotterdam introduceert de do-rist – een gloednieuwe term voor een type reiziger waarop de stad zich richt. De do-rist voelt zich aangetrokken tot de typische Rotterdamse can-do mentaliteit van de stad en herkent zichzelf daarin. De do-rist ziet zichzelf niet als toerist maar beleeft een stad het liefst als en met de bewoners van de stad. In de do-rist campagne van Rotterdam Partners wordt Rotterdam door de ogen van Rotterdammers getoond. Om zo de mentaliteit van de stad – waar de do-rist zich tot aangetrokken voelt – tastbaar en concreet te maken. Met de do-rist campagneaanpak geeft Rotterdam Partners op een duurzame, overkoepelende manier vorm aan de lange termijn strategie voor toerisme in Rotterdam, passend bij de uitgangspunten van de Visie Toerisme uit 2020.

Toerisme draagt bij aan de versterking van de Rotterdamse economie. Het zorgt voor inkomsten voor lokale ondernemers en creëert banen. De bezoekerseconomie maakt het daarnaast mogelijk voor ondernemers om initiatieven te ontplooien in wijken, gebieden en plekken die allereerst de stad voor bewoners nog levendiger maakt.​ En daarmee de stad ook aantrekkelijker maakt voor bezoekers.

De informatie richt zich op aanbod dat aansluit bij de interesse van de do-rist. De do-rist voelt zich aangetrokken door de can-do mentaliteit van de stad en wil graag zelf op pad en ontdekken. Hij of zij wil verrast worden, liever één wijk goed leren kennen in plaats van de hele stad oppervlakkig en hoort graag ter plekke wat er op dat moment te doen valt. Kortom: hij of zij wil het gevoel hebben de stad te leren kennen zoals deze echt is en zoals Rotterdammers de stad beleven. Op de campagnewebsite www.dorotterdam.com wordt direct verwezen naar boekbaar aanbod om zo ook conversie te stimuleren.

Meer informatie

Meer informatie over de campagne is te vinden op de website: www.dorotterdam.com
Lees ons persbericht over de lancering van de campagne.

Download de toolkit

Met deze campagne wil Rotterdam Partners betrokkenen en geïnteresseerden in de stad stimuleren om ook mee te doen. Daarom is er een toolkit met materialen beschikbaar waarmee het mogelijk is om eenvoudig aan te haken bij de campagne via eigen online en social kanalen. Download de toolkit

Co-creatie

Rotterdam Partners sloeg voor deze campagne de handen ineen met XYZ Creative Agency, Zuiver Media, Burst Digital Agency en verschillende Rotterdamse ambassadeurs.

Mijn favoriete venues (0)