COVID-19: laatste info m.b.t. contact en samenwerken met Rotterdam Partners.  Lees hier meer

Internationale campagne ‘Rotterdam. #SWINGALONG’

Op 18, 20 en 22 mei 2021 vond in Rotterdam het Eurovisie Songfestival plaats, een event dat veel internationale (media)aandacht genereert. Een mooie kans om Rotterdam internationaal te profileren. Om dit op passende wijze te doen, lanceerde Rotterdam Partners in april 2021 de internationale campagne ‘Rotterdam. #SWINGALONG’.

Een grote uitdaging daarbij was COVID-19: niet alleen zou het Songfestival in aangepaste vorm plaatsvinden, ook waren er veel reisbeperkingen en maatregelen van kracht waardoor een bezoek aan Rotterdam voor veel personen in het voorjaar van 2021 nog niet mogelijk of wenselijk was. Om ondanks alle restricties toch gebruik te maken van het momentum van het Songfestival, ontwikkelde Rotterdam Partners in samenwerking met HUNTED Agency het digitale concept ‘Rotterdam #SWINGALONG’.

‘We keep on dancing anyway’

Middels deze campagne nodigde Rotterdam iedereen, waar ook ter wereld, uit om mee te dansen. Ongeacht beperkingen en maatregelen. In Rotterdam, op z’n Rotterdams, met een Eurovisie-knipoog. Daarmee verwijzen we impliciet naar de welbekende veerkracht van de stad: Rotterdam blijft altijd in beweging, wat er ook gebeurt. De belofte ‘samen dansen’ werd waargemaakt met een combinatie van online en hybride middelen.

Videoclip met dance challenge

Deze rationale werd uitgewerkt in de vorm van een social campagne, met als basis een videoclip met een aanstekelijk dansje op een echt Rotterdamse track. Aan de hand van de videoclip, werden kijkers opgeroepen om mee te dansen door middel van een dance challenge. Deelnemers maakten kans om, in de week van het Songfestival, levensgroot geprojecteerd te worden op een wolkenkrabber in Rotterdam, het World Port Center.

Resultaten

‘Rotterdam #SWINGALONG’ was zichtbaar van 13 april tot en met 6 juni 2021 in Rotterdam en in duurzaam bereikbare buurlanden Frankrijk, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk. Vanaf half mei is daar ook heel Nederland aan toegevoegd. De campagne heeft geresulteerd in een combinatie van paid, owned en earned zichtbaarheid in binnen- en buitenland, samen goed voor een bereik van ongeveer 300 miljoen weergaven.

Mijn favoriete venues (0)