Joint Marketing en de Rotterdam Branding Toolkit

Rotterdam heeft veel moois te bieden. Dat weten Rotterdammers en het wordt ook steeds vaker buiten onze stad opgemerkt. Niet voor niets komt Rotterdam steeds vaker voor in lijstjes van hippe ‘must see’ steden, met als meest recente vermelding de eervolle 5e plek in de lijst ‘top cities in the world for travellers 2016’ van Lonely Planet’s Best in Travel 2016.

De toenemende aandacht voor en alle positieve verhalen over Rotterdam zijn van grote waarde in het kader van stadspromotie. De marketing van onze stad is iets waar we allemaal ons steentje aan kunnen bijdragen en waar we ook weer allemaal profijt van hebben. Wij noemen dat ‘Joint Marketing’.

Veel bedrijven, instellingen en organisaties in Rotterdam, van klein tot groot, van multinationals tot kleine non-profit instellingen dragen al op hun eigen manier bij aan het verder versterken van het merk Rotterdam en de positieve beeldvorming over onze stad. Bijvoorbeeld met fraaie Rotterdam-foto’s op de eigen website, of door de stad Rotterdam bij een vakcongres te benoemen of te tonen in een speech. Door ‘Rotterdam’ op te nemen in een productnaam, of door in relatiemagazines te vertellen hoe fijn het wonen, werken en leven is in onze stad.

Iedereen kan bijdragen aan Joint Marketing

Iedereen kan bijdragen aan Joint Marketing en zo aan het verder versterken van de profilering en de economische kracht van onze stad. De optelsom van al deze activiteiten is priceless.

Meedoen aan de promotie van onze stad is eenvoudig. De Rotterdam Branding Toolkit is een speciaal ontwikkeld online platform met rechtenvrije (en kosteloze) foto’s, teksten en facts & figures over Rotterdam. Daarnaast zijner promotionele video’s te vinden die bijvoorbeeld vertoond kunnen worden  bij een evenement. En de website bevat voorbeelden van manieren waarop iedereen mee kan doen aan Joint Marketing.

Heeft u vragen of ideeën met betrekking tot Joint Marketing? Neem contact met ons op.