Partnerbijeenkomst Rotterdam Partners: “Eurovisie Songfestival biedt kansen voor de hele stad”

16-10-19

“Het Eurovisie Songfestival 2020 biedt unieke kansen voor Rotterdam. Het wordt een feest voor de hele stad, voor Rotterdammers en bezoekers. Een visitekaartje voor Nederlandse innovatie en creativiteit, met Rotterdam als podium. Zowel bewoners als ondernemers hebben volop kansen om zich aan het evenement te verbinden.” Dit was de algemene strekking van de jaarlijkse partnerbijeenkomst van Rotterdam Partners, die op 17 oktober plaatsvond in de Rotterdamse Maassilo.

De partnerbijeenkomst stond in het teken van het Eurovisie Songfestival, dat volgend jaar in Rotterdam Ahoy plaatsvindt. Tijdens de bijeenkomst waren circa 140 partners van Rotterdam Partners (o.a. hotels, locaties, attracties, musea, organisatiebureaus en dienstverleners) bijeen in de Maassilo. Wethouder Said Kasmi (Onderwijs, Cultuur en Toerisme) en Alice Vlaanderen, projectleider Eurovisie Songfestival praatten namens de gemeente Rotterdam de aanwezigen bij over de vorderingen rond het songfestival, waarbij de nadruk lag op het betrekken van alle Rotterdammers. “Er liggen kansen voor iedereen met goede ideeën en initiatieven. Dit moet echt een feestje van en voor de hele stad worden! We roepen alle Rotterdamse organisaties en bedrijven met creatieve ideeën op om mee te doen. Verras ons!” was hun boodschap.

Super Brainstorm

Het bleef niet bij een algemene oproep. Als onderdeel van het programma gingen de aanwezigen tijdens een Super Brainstorm, geleid door Erik Peekel meteen met elkaar aan de slag. Dat Rotterdam veel creativiteit herbergt werd hierbij al snel duidelijk. Geopperde ideeën hadden o.a. te maken met randprogrammering, het betrekken van ondernemers, inclusiviteit en duurzaamheid. De aanwezige vertegenwoordigers van het kernteam dankten de aanwezigen voor de vele goede ideeën en zegden toe ze mee te nemen in de verdergaande verkenningen en organisatie rond het festival.

Kennissessies

Naast het songfestival-gerelateerde plenaire programma konden aanwezigen als onderdeel van een algemeen informatief programma eerder op de dag ook break-out kennissessies bijwonen over de marketingstrategie van Rotterdam Partners (klik de link en zie het stukje ‘R Guide’) en ‘Hoe Google Analytics in te zetten om de online marketing & communicatie te verbeteren’. Beide sessies waren zeer druk bezocht.

Naast de Super Brainstorm en de kennissessessies stonden nog enkele andere onderdelen op het programma van de Partnerbijeenkomst. Zo vertelde Wouter Hardy hoe het winnende nummer ‘Arcade’ van Duncan Laurence (ook in de Maassilo!) tot stand was gekomen en was er een optreden van The Midnight Diamonds. Als slotact brachten zij een loflied op het Songfestival in Rotterdam. Uiteraard werken zij ook graag mee aan uw Songfestival evenement, met dit Rotterdam-lied en/of hun Songfestival-medley. Boekingen via Aaaaha! Bureau voor live communicatie.

Foto-impressie partnerbijeenkomst

Meer informatie over het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam vindt u op de website van de gemeente Rotterdam. Meer over het partner netwerk van Rotterdam Partners vindt u hier.

Mijn favoriete venues (0)