Maatregelen coronavirus: Het contact en samenwerken met Rotterdam Partners is de komende tijd anders. Lees meer informatie

Waarom partner worden?

Related pages

Samen werken we hard om toeristen, congressen en zakelijke evenementen te bereiken en te verleiden om naar onze geweldige stad te komen. Dat doen we allemaal op onze eigen unieke wijze. We zorgen voor prikkelende programmering in onze musea, festivals en venues, we zorgen voor een geweldig aanbod van hotels, attracties, en horeca en uitgaansgelegenheden. En we werken hard aan de internationale promotie en positionering van Rotterdam. Met succes, zo valt ook anderen op.

Toeristische visie

Do it the Rotterdam way! You are audacious, diverse, bold, resilience, youthful and playful. A city of collaboration.’ Zo complimenteerden de leden van de Internationale adviesraad toerisme (IABx) de stad afgelopen voorjaar. Koester dit en blijf jezelf als stad, drukten zij ons allen op het hart. De aanbevelingen van de IABx-leden naar aanleiding van hun werkbezoek aan Rotterdam, worden meegenomen in de toeristische visie die onze wethouder van Toerisme, Said Kasmi, in het najaar van 2019 presenteert. Een visie waaraan ook door u, als stakeholders in de toeristische sector, een stevige bijdrage is geleverd. Do it the Rotterdam way!

Een toeristische visie is een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van Rotterdam als toeristische bestemming. Rotterdam heeft nog volop de ruimte om te profiteren van het aantrekkende toerisme. Maar hoe zorgen we ervoor dat we op de juiste manier hiervan profiteren? ‘Don’t ask what your city can do for the tourist, but what the tourist can do for your city’, zo verwoordde IABx-lid Peter Jordan het.

Hecht netwerk

Beleid van de gemeente is welkom, maar dat weerhoudt ons allen er niet van ondertussen verder te bouwen op de successen van de afgelopen jaren. Zo wisten we wederom een hoop business voor de stad te genereren. Congressen als het World Library and Information Congress (WLIC) en Urban Future Global Conference (UFGC) maakten onlangs hun komst naar Rotterdam bekend. De bezettingsgraad van de hotels laten een positieve groei zien. En in de (inter)nationale media wordt aanhoudend positief over Rotterdam geschreven. Als Rotterdam Partners werken we onverminderd hard om deze groei vast te houden. De samenwerking met u als Convention en Tourism partners blijft daarbij van onschatbare waarde. Zonder u als partner zouden we als organisatie een groot deel van onze slagkracht verliezen. Terwijl juist het hechte netwerk en de korte lijnen waarover wij daarmee als stad beschikken, een belangrijk visitekaartje van Rotterdam is. Niet voor niets sprak de IABx complimenteus over onze ‘city of collaboration’.

Wij hopen daarom ook komend jaar (weer) op u als partner te mogen rekenen en kijken uit naar onze samenwerking!

Mijn favoriete venues (0)