Rotterdam Marketing Award: duurzaam en innovatief

Rotterdam staat synoniem voor innovatie, duurzaamheid, creativiteit. Onlangs werden de Rotterdam Marketing Awards 2021 uitgereikt. De grote winnaars waren Depot Boijmans Van Beuningen, Menno van Gorp en Mario Kadiks. Maar eigenlijk er was nóg een 'winnaar', namelijk Hans Boodt Mannequins, de ontwerper en maker van de bijzondere trofee, Hans Boodt Mannequins enn, net als Rotterdam, voorlopers in innovatie en duurzaamheid.

Hans Boodt Mannequins is gevestigd in Zwijndrecht, gelegen net ten zuidoosten van Rotterdam. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en produceert etalagefiguren voor opdrachtgevers over de hele wereld. “Zo lang het maar gebeurt op een manier die goed is voor mens en planeet.” Zegt Remon Koster, Account Manager Nederland bij Hans Boodt Mannequins. Klanten van het bedrijf zijn vooral high-end winkels, warenhuizen, ketens of individuele retailers. En af en toe een ‘vreemde eend in de bijt’, zoals Rotterdam Partners.

Want etalagefiguren mogen dan nog steeds de ‘core business’ zijn van Hans Boodt Mannequins, dat is al lang niet meer het enige dat het bedrijf levert. Onlangs maakte men voor Rotterdam Partners de bijzondere Rotterdam Marketing Awards, ook wel bekend onder de naam – met een stevige knipoog – ‘weROTbol’, verwijzend naar zowel de vorm als naar de stad Rotterdam. Het design van de award is geïnspireerd op Rotterdam wereldstad, met natuurlijk de kenmerkende groen-witte vlag. De skyline van Rotterdam is als subtiel detail opgenomen in de voet.

Duurzaamheid centraal

Bij alles wat Hans Boodt Mannequins doet, staat een set kernwaarden aan de basis. “Dutch, Rebellious, Young, Innovative & Creative” zegt Remon. “Met onze in huis 3D design afdeling en print faciliteiten kunnen we vrijwel alles ontwerpen en printen wat je je maar kunt bedenken. Voortdurend evoluerende producten. Wij doen aan productontwikkeling en innovatie op een manier die goed is voor mens en planeet.”

Duurzaamheid, corporate responsibility en innovatie zijn voor Hans Boodt Mannequins onlosmakelijk verbonden. Eén van de vier vastomlijnde doelstellingen is om de meest duurzame speler in de markt te zijn. “Dat doel loopt door alles wat we doen” legt Remon uit. “Van het ontwikkelen tot het uitdragen. Van marketing tot product. Naast het zoeken naar duurzame materialen en productiemogelijkheden, werken we ook continue aan het bijdragen aan een betere wereld door een ‘end of life programma’ aan te bieden. Hierin zit een gedeelte hergebruik van materialen, en een gedeelte 2nd life. Dat betekent o.a. het steunen van start ups, nieuwe ondernemingen en het vinden van een ‘2e thuis’ voor producten bij o.a. theaters, community en charity.”

Foto: de trotse winnaars met de duurzame en innovatieve award van Hans Boodt Mannequins

De Rotterdam Marketing Award is een staaltje duurzame innovatie en creativiteit, waarop Remon met trots terugkijkt. “De award is ontworpen door op onze design afdeling en is vervolgens in een resin 3D printer geprint. Vervolgens hebben we het lokaal afgewerkt in de gouden kleur. Door de award helemaal in huis en lokaal af te laten werken is het een duurzaam product geworden. Iets waarop we als Hans Boodt Mannequins erg trots op zijn. En dan ook nog eens voor Rotterdam, de stad die net als wij inzetten op innovatie en duurzaamheid. Mooi toch?”

Lees hier meer over Hans Boodt Mannequins.

 

Afbeelding award: render door HHans Boodt Mannequins

Mijn favoriete venues (0)