Lokale campagne tijdens coronaperiode groeide uit tot gezamenlijke ‘beweging’

Rotterdam Partners bestaat 10 jaar en dat vieren we met tien succesverhalen uit ons bestaan. Hoogtepunten voor de stad om trots op te zijn. Waar onze citymarketing normaal internationaal gericht is, moesten we dat tijdens de coronapandemie anders aanpakken. Dat leidde tot twee campagnes om op terug te blikken. Met #ROTTERDAMZETDOOR gaven we aandacht aan toffe, hartverwarmende en daadkrachtige initiatieven uit de stad. Daaropvolgend lieten we Rotterdam aan Nederlandse bezoekers zien met de no-nonsense campagne Ga Gewoon Zelf.

Beeldenroute Joep van Lieshout

Een van de perfecte uitjes tijdens corona was de beeldenroute van Atelier van Lieshout, die wij mede mogelijk hebben gemaakt. Van de Floating Farm en Weelde tot het Keilepand en de Voedseltuin, op dertien plekken in het Merwe-Vierhavengebied waren de beelden te zien.

In onderstaande video vertelt Joep van Lieshout over deze beeldenroute en over de fijne samenwerking met Rotterdam Partners in het algemeen:

Onze campagnes anno 2024

De coronacrisis ligt inmiddels ver achter ons en Rotterdam ontvangt weer internationale bezoekers. In de #ROTTERDAMZETDOOR en Ga Gewoon Zelf campagnes hebben we ons specifiek gericht op de Rotterdammers. De Rotterdamse mentaliteit van aanpakken en samen uitdagingen uitgaan, werd uitgelicht. Deze mentaliteit zoeken we ook in onze bezoekers – de zogeheten do-rists.

In onze internationale campagnes zetten we Rotterdamse ondernemers, initiatieven en organisatoren graag in de spotlight. De stad ‘organiseert’ zich elk kwartaal rond een bepaald thema en daar maken wij dankbaar gebruik van. Zo beginnen we het jaar met ‘It’s all about art’, met het International Film Festival Rotterdam en Art Rotterdam als grote publiekstrekkers. Het tweede kwartaal gaat over architectuur met de Rotterdam Architectuur Maand en kleurrijke zomerfestivals zoals Rotterdam Unlimited. In het najaar passen onze uitingen bij het onderwerp ‘Hungry for Rotterdam’, waarbij eten en drinken centraal staat.

Binnen deze thema’s delen we onder andere foto’s en video’s op Instagram en TikTok, om potentiële bezoekers te inspireren over het Rotterdamse aanbod. Daarnaast zetten we betaalde campagnes in met bijvoorbeeld Deutsche Bahn en het Belgische Dune Magazine. Hiervoor werken we graag samen met onze partners in de stad. Partijen die financieel bijdragen, krijgen aandacht in de uitingen. Deze samenwerking is cruciaal, want laten zien hoe tof Rotterdam is, kunnen we natuurlijk alleen samen. Bovendien creëren we zo veel meer impact voor Rotterdam en alle ondernemers in de stad.

De lockdown en initiatieven uit #ROTTERDAMZETDOOR in 10 beelden

Mijn favoriete venues (0)