Rotterdam ging dicht, Rotterdammers pakten aan
In maart 2020 viel Nederland stil. Om de verdere verspreiding van COVID-19 af te remmen, ging het land in lockdown. Mensen moesten gedwongen thuis blijven en publieke locaties gingen dicht. Voor Rotterdammers betekende dit hét moment om de aanpakkersmentaliteit te laten zien. Binnen een paar dagen popten er allerlei initiatieven op om elkaar en ondernemers de crisis door te helpen. Van privéconcerten in binnentuinen en silent disco’s op balkons tot hartverwarmende maaltijdservices voor zwakkeren en support your local-acties voor ondernemers. Niet lullen, maar poetsen.
Rotterdam Partners sloot zich aan bij deze daadkrachtige houding en startte binnen mum van tijd de campagne en website #ROTTERDAMZETDOOR. Hierop zetten we zo’n 250 Rotterdamse initiatieven in de spotlights binnen negen verschillende categorieën, waaronder ‘Eten & Drinken’, ‘Huisfeestje’, ‘Voor elkaar’ en ‘In beweging’. Een goede plek voor initiatiefnemers om hun verhaal te vertellen en voor Rotterdammers om te ontdekken wat er allemaal in de stad gebeurde tijdens de lockdown.