Proactieve media-aanpak
De benoeming tot ‘Lonely Planet’s Best in Travel city’ van 2016 kwam niet uit de lucht vallen. Het persteam van Rotterdam Partners heeft hier met een proactieve, internationale media-aanpak voor gezorgd. Hoe dat precies ging? De informatie over Rotterdam op de website van Lonely Planet was verouderd. Ons persteam benaderde ‘s werelds bekendste en grootste uitgever van reisgidsen met actuele informatie. Dat resulteerde in persoonlijk contact met een journaliste van Lonely Planet tijdens een werkbezoek in Londen. We nodigden haar uit voor een persontvangst in de stad en bleven haar in de jaren daarna voeden met informatie over Rotterdam. Leuk detail: de journaliste kwam uit Melbourne, ook een second city, dus dat schepte meteen een band.
Met ons proactieve persbeleid proberen we zoveel mogelijk positieve free publicity voor Rotterdam te behalen. Dat doen we het liefst door journalisten te ontvangen in de stad. Ze leren Rotterdam tenslotte pas echt kennen door in gesprek te gaan met ondernemers, ontwerpers, architecten, festivalorganisatoren en andere inwoners.