“Rotterdam is wat ons betreft de juiste stad om voor het eerst de grens over te gaan.”
Het grootste influencers congres van de UK besloot voor haar vijfde editie de grens over te steken. Aan Rotterdam de eer om ruim 400 influencers - van beginnende bloggers tot invloedrijke instagrammers, vloggers en YouTubers – de tijd van hun leven te bezorgen.
“Tijdens een bezoek aan de stad zijn we verliefd geworden op de mensen, de architectuur, het eten en de sfeer van de stad. We kunnen niet wachten om dit met de honderden congresgangers te delen.” Michael Ball, oprichter van Traverse, keek al een tijd uit naar ‘zijn’ evenement in Rotterdam. “Wij vinden het geweldig dat Rotterdam in 2018 gaststad is van Traverse. Rotterdam is wat ons betreft de juiste stad om voor het eerst de grens over te gaan.”
In het weekend van zaterdag 26 en zondag 27 mei is het, na een jaar van voorbereidingen, eindelijk zo ver. In The Student Hotel wordt het congres afgetrapt met een knallend openingsfeest, waar heus Traverse-bier wordt geschonken en kan worden gedanst op het dakterras. De twee daaropvolgende dagen is LP2, gelegen op de Kop van Zuid – een van Rotterdams hotspots – het kloppend hart van het Traverse congres. Deelnemers volgen er workshops, presentaties, inspiratiesessies en wisselen kennis uit met collega-influencers. Tussen de bedrijven door worden in het karakteristieke oude pakhuis en buiten op de pier volop foto’s, video’s en verslagen gemaakt en gepost op social media.
Bekijk de video-impressie van Traverse:
Internationaal congres voor social influencers
Traverse begon in 2012 als event voor Engelse reisbloggers en is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal congres voor social influencers in verschillende branches. Het congres biedt een programma vol met lezingen, presentaties, panel sessies en workshops gericht op online influencers. Traverse geldt inmiddels als hét internationale congres waar zij hun skills kunnen vergroten: van praktische tools voor fotografie en video tot inspiratie en tips door professionele influencers.
Gevarieerd randprogramma
Om Rotterdam te leren kennen, besloot Traverse haar deelnemers de dagen voorafgaand aan het congres een sociaal programma aan te bieden. Voor het samenstellen van de week werkte Traverse nauw samen met Rotterdam Partners, dat beschikt over een uitgebreid netwerk 160 Rotterdamse partners in de zakelijke en toeristische reisindustrie. Het mid-week events brengt zo uiteindelijk een uitgebreid programma vol tours door de stad (o.a. rond street-art en architectuur), masterclasses en workshops, en andere activiteiten op verschillende venues. Deelnemers bezoeken een escape room op ss Rotterdam, beklimmen de toren van de Laurenskerk en bezoeken de verse vismarkt van Schmidt Zeevis in het Rotterdam Marriott Hotel.
"Tijdens een bezoek aan de stad zijn we verliefd geworden op de mensen, de architectuur, het eten en de sfeer van de stad."
Knallend slot
Traverse wordt zondagavond afgesloten met een daverend slotfeest in Club Vibes. De voorspelling van Michael Ball dat de Traverse deelnemers Rotterdam ‘via social media, blogs, video’s en meer zullen delen met miljoenen anderen’, blijkt dan al deels bewaarheid. In de week na het congres zijn er tot nu toe al meer dan 1.100 tweets, rond de 600 Instagram foto’s en 150 Facebook posts geplaatst. Deze waren allemaal even enthousiast en positief. Daardoor is het congres voor zowel de organisatie als de stad een waar succes te noemen.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over Traverse of heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.