Veel belangstelling voor Inspiratiebijeenkomst Rotterdam West
01-11-18Op 30 oktober heeft Rotterdam Partners - vanuit het label Wonen in Rotterdam - een inspiratiebijeenkomst georganiseerd voor mensen die op zoek zijn naar een huis in Rotterdam. Samen met de gemeente en woonpartners die actief zijn in dit gebied is een programma samengesteld, bestaande uit verhalen over Rotterdam West.
In het plenaire programma gaf Lisette Groen, gebiedsaccountmanager Delfshaven van de Gemeente Rotterdam, een schets van het gebied. Met een blik op hoe dit deelgebied zich de afgelopen jaren ontwikkeld heeft en welke ambities de gemeente hier heeft. Makelaar Ivo van Wylick (Kettner Makelaardij) nam aanwezigen aan de hand van foto’s mee door het gebied en vertelde over de bouwstijlen en het prijsniveau in de verschillende wijken. Bewoners kwamen ook aan het woord; zij vertelden over hun keuze voor deze wijk, hun favoriete plekken en hun wensen voor de buurt. De bijeenkomst werd afgesloten met een minibeurs van nieuwbouwprojecten waaraan nu (of binnenkort) gewerkt wordt in Delfshaven. Bezoekers waren in de gelegenheid om meer informatie te krijgen over de volgende nieuwbouwprojecten:
- The Hudsons (ERA Contour)
- Stack (Blauwhoed)
- Eden District (Blauwhoed)
- BABEL (AM)
- The FIZZ West507 (IC-Netherlands)
- Van Dorp (Stebru – Ooms)
- Buitengewoon Bajonet (Woonstad)
Daarnaast konden zij bij verschillende makelaars te rade gaan én financieel advies inwinnen bij de adviseurs van Rabobank Rotterdam.
Bekijk de aftermovie van de inspiratiebijeenkomst
Achtergrond van deze bijeenkomst
Er bestaat bij mensen buiten Rotterdam weinig beeld van Rotterdam als woonstad en als er al beeld is, is dat meer negatief dan positief gekleurd (uit Imago-onderzoek RenM, 2018). Bovendien kunnen zij alleen Kralingen, Hillegersberg en Centrum noemen als aantrekkelijke woonwijk. Rotterdammers hebben veel ‘rijker’ en positiever beeld van Rotterdam als woonstad. De wijken die zijn met name noemen als aantrekkelijke woonwijk zijn ook Kralingen, Hillegersberg en Centrum, aangevuld met Blijdorp (en de eigen wijk). Een van de gebieden in de stad waar vanuit gemeente en marktpartijen focus op ligt en die ook vanuit de inzichten uit het Customer Journey onderzoek als kansrijk zijn bestempeld, is deelgebied Delfshaven. Aan de hand van deze inzichten hebben we een programma samengesteld dat inspeelt op de behoeften van de woningzoekenden.
Doel
- Focus verbreden van de doelgroep in hun zoektocht naar een (nieuw) huis in Rotterdam door dit relatief onbekende deel van de stad uit te lichten.
- Wonen in Rotterdam laten winnen aan autoriteit als hét platform dat je helpt in je zoektocht naar een (nieuw) (t)huis in Rotterdam.
Doelgroep
Hoger opgeleiden die op zoek zijn naar een (nieuw) huis in Rotterdam in het midden- en hoger segment woningen. Een online gebiedsschets van Delfshaven, met o.a. verhalen van bewoners, een vergezicht vanuit de gemeente en informatie over de nieuwbouwprojecten vind je op de website van Wonen in Rotterdam.