Lokale campagne #ROTTERDAMZETDOOR

In maart 2020 ging Rotterdam de intelligente lockdown in. Dit had een enorme impact op de bewoners en ondernemers in Rotterdam. Om de vele inspirerende, ondernemende initiatieven die in deze periode ontstonden in de stad te ondersteunen en te etaleren, initieerde Rotterdam Partners de lokale campagne #ROTTERDAMZETDOOR.

Tijdens de intelligente lockdown, waren burgers gedwongen in hun huizen blijven om de spreiding van COVID-19 af te remmen. Bedrijven, scholen, winkels, musea, theaters, podia, café’s en restaurants sloten tijdelijk hun deuren. Om door deze moeilijke tijd heen te komen, moesten Rotterdammers inventief zijn. En dat waren ze: vanaf het begin van de lockdown, schoten de initiatieven de grond uit.

Boost voor Rotterdam veerkracht
Om de onmiskenbare Rotterdamse doorzettingskracht te ondersteunen en anderen ermee te inspireren, ontwikkelde Rotterdam Partners #ROTTERDAMZETDOOR. Deze lokale campagne bestond uit een website met een overzicht aan inspirerende initiatieven tijdens de lockdown, die onder de aandacht werden gebracht met social campagnes op Facebook en Instagram, een out-of-home campagne, een radiospotje en diverse advertenties in lokale media.

De campagne was zichtbaar tijdens de intelligente lockdown in Rotterdam en liep actief van 30 maart tot half juni 2020. Een gedeelte van de content is ook beschikbaar op de website van Rotterdam Make It Happen.

Mijn favoriete venues (0)