Social influencers

Pers & Media

Als social influencer, content creator, blogger, Instagrammer of YouTuber ben je vaak op zoek naar nieuwe hotspots en best kept secrets. In Rotterdam nemen we je graag mee naar deze onontdekte plekken, want Rotterdam is een mediagenieke stad vol verhalen.

Onze werkwijze voor marketing en communicatie

Rotterdam Partners is verantwoordelijk voor de internationale citymarketing en positionering van Rotterdam. Een van de doelgroepen die we met onze marketing & communicatie-aanpak willen bereiken zijn bezoekers, waarbij onze focus ligt op frontrunners.

 

Om het verhaal van Rotterdam te vertellen werken we met een kwartaalaanpak. Voor ieder kwartaal hebben we een passend thema, geleid door het ritme van de stad. Deze thema’s zijn:

  • Q1: All about art
  • Q2: City of architecture
  • Q3: Celebrate the summer
  • Q4: Hungry for Rotterdam

We vertellen verhalen over deze thema’s via onze eigen kanalen:

Zelf verhalen vertellen over Rotterdam is leuk, maar het is eigenlijk nog leuker als anderen dat doen. Daarom werken we met influencers. We voorzien hen op afstand van tips of gaan zakelijke samenwerkingen aan.

Criteria zakelijke samenwerkingen influencers

Ben je geïnteresseerd in een samenwerking met ons? Dan is het goed om het volgende te weten:

  • Inhoudelijke match: We kiezen voor samenwerkingen waarbij er een duidelijke match is met de thema’s, ambities en Unique Selling Points van Rotterdam.
  • Demografische kaders: We richten ons primair op bestemmingen met een treinverbinding naar Rotterdam: België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Het is dus een pré als jouw volgers uit deze landen komen.
  • Aanjagen van ambassadeurschap: We streven naar duurzame samenwerkingen en ambassadeurschap. Door samen te werken met partijen die goed bij onze stad passen, zorgen we dat ze fans worden en continu content blijven delen. We kunnen je bijvoorbeeld op de hoogte houden van ontwikkelingen in de stad.
  • Duurzame content: we maken graag content die we kunnen recyclen en duurzaam vindbaar is, zoals blogs en social media posts met goede SEO/keywords.
  • In het geval van gezinnen: we werken alleen samen met gezinnen met kinderen tussen de 8 en 12 jaar, aangezien Rotterdam hier het meeste aanbod voor heeft.
  • Monitoring en kwantitatieve resultaten: we wegen de kosten en baten goed af. Op basis van belangrijke inzichten (bereik, impressies, doelgroep herkomst, engagement, conversie/leads) bepalen we of en in welke vorm we een samenwerking aangaan.
Mijn favoriete venues (0)