Brasserie Schielandshuis opent dit voorjaar haar deuren

De nieuwe no-nonsens ontmoetingsplek in 17de-eeuwse Schielandshuis in centrum Rotterdam

Een kop koffie, lunchen of borrelen in het historische Schielandshuis is vanaf dit voorjaar weer mogelijk. “Brasserie Schielandshuis” opent haar deuren in het 17de-eeuwse pand gelegen aan de Coolsingel, in het centrum van Rotterdam. Brasserie Schielandshuis is de nieuwste aanwinst van horecaondernemers Dennis Rens, Aad en Bart van der Wel en Lennard Beumer van De Dudok Groep.

In Brasserie Schielandshuis komt de authenticiteit en de Hollandse keuken samen met goede service. In de inrichting van de brasserie en de stadstuin van het Schielandshuis is de rijke historie vermengd met de sfeer en materialen van een hypermoderne stad. Bezoekers kunnen hier terecht voor een lekker ‘bakkie’ koffie van Rotterdamse koffiebranders (met of zonder taart), een lunch of een goed gesprek en een glas wijn. Ook voor het organiseren van een feestelijke bijeenkomst, een borrel of bruiloft, is dit de perfecte plek.

De Brasserie opent op de begane grond van het Schielandshuis, grenzend aan de tuin en Rotterdam Tourist Information. Wij zijn bijzonder verheugd om een brasserie te openen in dit bijzondere pand, waar de geschiedenis nog zo voelbaar is. We gaan hier een stoere keuken met Rotterdamse producten en gastvrijheid combineren,” stelt Bert Hoekman, bedrijfsbeheerder van de nieuwe brasserie.

Het Schielandshuis wordt sinds kort bewoond door Rotterdam Partners, dat het historische pand weer open wil stellen voor de verschillende doelgroepen die zij bedient: bezoekers, bewoners, bedrijven, buitenlandse delegaties en stedelijke partijen. “Het Schielandshuis is een van de weinig bewaarde historische panden in Rotterdam. Wij willen van het Schielandshuis weer een plek maken waar iedereen zich welkom voelt. Waar je kunt komen om mensen te ontmoeten, om je te laten inspireren en informeren over Rotterdam of om zaken te doen. De samenwerking met De Dudok Groep betekent dat we daarin weer een nieuwe stap kunnen zetten,” stelt Ron Voskuilen, directeur Rotterdam Partners.