Rotterdam Partners lanceert ‘Rotterdam. #SWINGALONG’

13-04-21

Ter gelegenheid van het Eurovisie Songfestival 2021 presenteert Rotterdam Partners, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. #SWINGALONG’. Deze internationale campagne brengt door middel van een aanstekelijke dans en bijbehorende feel good videoclip zoveel mogelijk mensen in verbinding met elkaar, op een digitale en veilige manier. En laat fans van het Eurovisie Songfestival wereldwijd op innovatieve wijze toch meedansen in de stad met behulp van 360-graden view en levensgroot geprojecteerd op het World Port Center. Zo kan de hele wereld, ondanks alle (reis)beperkingen, via social media meedansen en tegelijkertijd de stad beleven.

De campagne loopt van 13 april tot 6 juni en zal via Instagram, YouTube, Facebook en TikTok worden verspreid.

#SWINGALONG

Op 18, 20 en 22 mei vindt, in aangepaste vorm, het Eurovisie Songfestival plaats in Rotterdam. Het wordt een ander feest dan gebruikelijk: des te meer een reden om juist nu te laten zien dat wereldwijde verbinding met de stad alsnog mogelijk is. De #SWINGALONG videoclip staat hierbij centraal. In deze videoclip wagen bekende én onbekende Rotterdammers zich aan een pakkende dans op verschillende Rotterdamse locaties. Onder andere de Rotterdamse metro, de Floating Farm en circulaire broedplaats BlueCity zijn het decor van deze videoclip die daarmee een kenmerkende Rotterdamse uitstraling heeft. Tegelijkertijd is de clip, onder meer door de uitgesproken outfits en aankleding, overgoten met een echt Songfestivalsausje.

De clip nodigt uit om zelf ook mee te doen met deze dance challenge en een eigen #SWINGALONG versie te delen via verschillende social media. Dat kan onder meer met een speciaal filter voor Instagram en Facebook waarbij het met behulp van een 360-graden view mogelijk is om te dansen op de Rotterdamse locaties uit de videoclip. Op die manier wordt het ‘dansvirus’ steeds verder internationaal verspreid en maken mensen wereldwijd kennis met de stad Rotterdam.

Daarbij wordt in de week rondom het Eurovisie Songfestival een selectie van dansende mensen levensgroot geprojecteerd op een Rotterdamse locatie met iconisch uitzicht over de Maas: het World Port Center. Deze projectie wordt vervolgens gestreamd via de campagnewebsite, zodat mensen overal ter wereld zichzelf kunnen zien dansen ‘in’ Rotterdam en het op hun beurt ook weer zelf kunnen delen.

Levensechte avatar

In de videoclip zijn een heleboel rasechte Rotterdammers te zien, maar daarnaast wist ook een prominente internationale Songfestival-fan een rol te bemachtigen in de campagne. Het Rotterdamse bedrijf REBLIKA creëerde namelijk een levensechte avatar van William Lee Adams, bekend van Eurovisie Songfestival blog ‘Wiwibloggs’. Zo kan de in Londen wonende journalist en influencer, ondanks de reisbeperkingen, tóch onderdeel zijn van de #SWINGALONG-videoclip.

Rotterdamse makers

Rotterdam Partners sloeg voor deze campagne de handen ineen met HUNTED Agency, Zuiver Media en verschillende Rotterdamse makers. Zo is de choreografie in handen van Dalton Jansen en Luciano Hiwat, creëerden David Vunk & De Likt de bijbehorende track en zijn Vilain & Gai in samenwerking met Logocomo verantwoordelijk voor de styling en het set design.
Meer informatie over de campagne is te vinden op www.swingalong.eu. Persbeelden en bruikbare campagne materialen zijn hier te downloaden.

Internationale zichtbaarheid vergroten

De grootschalige internationale marketingcampagne ‘Rotterdam. #SWINGALONG’ is een van de middelen die Rotterdam Partners inzet om rondom het songfestival zo veel mogelijk internationale zichtbaarheid voor de stad te creëren. Richting de congres- en events industrie wordt het ESC 2021 als showcase neergezet die laat zien hoe Rotterdam en de bij het songfestival betrokken partijen in staat zijn hun plannen aan te passen aan steeds veranderende omstandigheden. De bezoekers die voor het ESC wel naar de stad mogen komen geven we een unieke experience van Rotterdam om zo echte Rotterdam ambassadeurs van ze te maken.

Mijn favoriete venues (0)